Beautiful Flower..




Bab 2 : Dendam Yang Tiada Penghujungnya
Friday 17 October 2014 | 20:46 | 0 comments
Kringgggggggggg!!!

Loceng berbunyi manandakan waktu rehat sudah tiba. Shalia hanya berpura-pura gembira dihadapan rakannya yang lain sebab tak hendak menunjukkan muka kelatnya disebabkan minah tak guna Nia. Tapi didalam hatinya, dirinya saja yang tau betapa sakitnya rasa. Baru hari pertama sekolah, dah diperkotak-katikkan. Benci.

"Wei, kitorang nak pergi koperasi. Kau nak ikut tak?"tanya Farina kepada Shalia.
"Tak nak ah, aku just tunggu korang kat kantin jelah. Lepas beli gi kantin tau."balas Shalia. Dia sebenarnya malas nak bersemuka dengan minah talam dua muka nia tu. Baik duduk sorang-sorang kat kantin menenangkan dirinya.

Shalia terus berjalan ke kantin tanpa menghiraukan rakannya yang lain. Dia duduk di sebuha meja seorang diri. Tiba-tiba dia disapa rakan kelas sebelahnya.

"Shalia en? Hehe, cantiklah. Daebak! Cinca daebak!"sapa Atria.
"Hahaha, thanks Atria. Kau pun apa kurangnya. Rajin kau. Baru first day, dah seret buku merata."balas Shalia diikuti dengan senyuman ikhlas di mukanya.
"Alah kauu, menagmpu nombor satu dohhh. Hehehe, mana kawan kau yang lain?"tanya Atria
"Hah? Oh, diorang gi koperasi. Aku malehh nak mengikut diorang. Bukannya aku beli pape pun."ujar Shalia
"Kau tak gaduh kan dengan diorang? Wei, kan baru firstday. janganlah macam ni eh?"pujuk Atria yang seakan-akan tau pasal keadaan hati Shalia.
"Takdelah doh, aku okay. Biasalah, Nia tu. Suka snagat buat trouble. Even first day."

Shalia memandang sekeliling. Dia ternampak kelibat ex-nya. Zarul. Rehat form 4 dan 5 adalah pada waktu yang sama. Jadi, tak hairanlah kalau dia akan selalu bertembung ex-nya pada anytime semasa waktu rehat. Dia mengalihkan pandangannya.

"Kau, aku kenal kaukan?"iba-tiba satu suara garau menyapa gegendang telinganya.
Shalia menoleh. Zarul!
"Of couselah kau kenal. Ex-kau yang kau benci dulu, sape lagi kan Zarul? Shalia kan? Ha'ahlah. Dah lupa ke atau kau memang nyanyok tahap akhir hah siot?"balas Shalia dengan sindiran pedas dan sinis.
"Kaukan, tak padan. Muka lawa dh tapi mulut puaka,"bals Zarul.
"Hah? Mulut puaka? Daripada kau jugak kan aku belajar. Bodoh. Tak sedar. Dia yan ajar kita, dia yang lupa. Sah-sah nyanyok."Balas Shalia.

"Blahlah, nanti kawan-kawan aku datang, semak je. Fuck off."Shalia menghalau Zarul
"Okay, we'll meet later Ms. Arrogant."ujar Zarul dan berlalu pergi.

"Shalia!!!!!!!"
Shalia menoleh. Nia.
"Ape korang ni, gi beli roti ke buat roti dowh?"ujar Shalia disulami dengan senyuman manis.
"Haha, takdelah. Dah beli lama dah. Pastu adelah minah 3 orang tu, tak habis-habis betulakan tudung."ujar Murni dengan nada mengejek.
Nia, Farina dan Mia ketawa kecil
"Haih, yelah-yalah, dah-dah. Jom makan, nanti kang habis rehat tak sempat pulak."ujar Mawaddah

***

"Shalia, kau okay kan? No hard feelings kan?"tanya Murni.
"Okay. Aku happy as long as kawan aku happy."ujar Shalia.
"Tak nampak macam tu pun, kita takboleh tau macam ni. Nanti aku tawar hati kat kau, memang aku taknak terus dah cakap ngan kau tau Shalia."ujar Murni. Jelas kedengaran nada kecewanya.
"Kau nak tawar hati, kau punya pasallah. Kau pun lagi sorang. Wah, kalau Mawaddah, perghh, kalua dia diam je, badmood bodoh amenda tah, waa, ya, ya korang pujuk dia. Aku? Kau tinggal je? Betul ke kau kawan aku hah? Walaupun aku susah nak pujuk, I still will lega lah. Trust is like a paper. Once it is crumpled, even if you tried to open it back, it won't be as smooths as it used to be."ujar Shalia panjang lebar.
"Mawaddah tu senang pujuk! Bukan macam kau! Keas hati. Tegur pun taknak berubah. Berani kau nak salahkan Mawaddah? Dia tu lain daripada kau."bals Murni, pedas.
"Fine, mulai hari ni, jangan cakap dengan aku dah. Aku benci kau. Aku takkan benarkan kau bahagia selagi aku ada kat sekolha ni. Gi matilah dengan perangai setan kau."

***

"Mama, jom pegi pejabat. Akak nak tukar masuk kelas ICT. Malas nak duduk kelas sains. Semak"Shalia meluahkan permintaannya kepada mamanya, Puan Liara.

"Okay, jom. Apa-apa yang boleh buat akak senang belajaq."

Shalia sudah memulakan langkah pertamanya.

Yes, lepas ni, aku akan sakiti semua dalam group tu. Aku akan mulakan dengan Nia. First, I need help from a few guys that she used to like.

Shalia tersenyum sambil menyusun pelannya untuk membalas dendam

"Ya, disinilah bermulanya dendam aku yang tiada penghujungnya."


Older Post | Newer Post